Re-Design TheeXpress.nl

maart 2020


Als theeliefhebber weet je dat er meer is dan enkel thee uit de supermarkt. Daarom kwam ik ooit de website theexpress.nl tegen. Blij werd ik van het grote aanbod aan thee, minder blij van de look & feel van de website. Daarom besloot ik als eigen project de branding van TheeXpress te gaan verbeteren. Ik heb mij gefocust op het ontwikkelen van een nieuw logo, een styletile, de homepage en een productpagina.

Logo

Het logo wilde ik als eerst aanpakken, het voelt niet in balans en er gebeurt veel. In eerste instantie wilde ik zoals het bestaande logo uitgaan van de centrale X. Dat werd te druk, daarom ben ik meerdere elementen gaan weghalen. Het kopje thee is een chiquer theeblaadje geworden met een hedendaagse uitstraling, wat meer mensen zal doen aanspreken. De letters zijn ronder en leesbaarder gemaakt, waardoor het een vriendelijker geheel is geworden.

Huidig logo

Nieuw logo

Styletile

Qua kleur is er gekozen voor twee groentinten om de natuurlijke look & feel te versterken en koraal als tegenkleur, hiermee springt het meer in het oog. Het lettertype is ronder, vriendelijker en oogt toegankelijker. Alle iconen zijn in dezelfde stijl getrokken en passen nu ook goed bij de stijl van het logo en worden op een consistente manier toegepast.

Styletile creatie

Redesign homepage

Voor de homepage is er vooral gekeken naar hoe je meer rust kan creëren, zodat de gebruiker uit zichzelf de juiste weg weet te vinden. Veel boodschappen werden namelijk herhaald en zijn nu efficiënter weergegeven. Er is ook meer duidelijkheid over waar men zich op de website bevindt.

Redesign productpagina

Op de productpagina's is er gekeken hoe de ruimte efficienter gebruikt kan worden, zodat de pagina minder lang wordt en er meer overzicht per product ontstaat. De winkelwagen knop is nu een echte knop geworden en springt er meer uit. Bestel- en leverinformatie wordt alleen getoond als iemand een product in zijn/haar winkelwagen toevoegd, zo blijft de pagina overzichtelijker.