Visual Designer bij BinckBank
september 2016 - heden
In het kort
Eind 2016 ben ik als stagiair Visual Designer in dienst getreden bij BinckBank. Een online beleggingsbank voornamelijk gericht op mensen die zelf beleggen. Aanvankelijk begon ik op de UX-afdeling, maar nadat ik afstudeerde heb ik een overstap gemaakt naar het Marketingteam. Hier kon ik mijzelf verder ontwikkelen en kreeg ik de leiding over het visueel en gebruiksvriendelijk maken van promotie- en campagnemateriaal voor op de website, social mediakanalen en offline kanalen zoals brochures, flyers en posters.
Campagne
In december 2019 lanceerde BinckBank de #GekOpBeleggen campagne: een campagne die het bedrijf weer in de schijnwerpers moest zetten als dé online bank met expertise en kennis van beleggen. Mijn rol was om de campagnestijl te ontwerpen en te vertalen naar middelen. Daarnaast heb ik vele social media uitingen, gemaakt door mijn internatinale team, gecoördineerd.
Campagne landingspagina
Diverse social posts
Always on Campagne banners gebaseerd op de campagne stijl
De website
Een belangrijk onderdeel van mijn takenpakket is het opzetten en vormgeven van de website en meerdere landingspagina’s. Naast het ontwerpen ervan, heb ik deze pagina's merendeel ook zelf gecodeerd. Ook UX-gerelateerde websiteprojecten, zoals het ontwerpen van tools en prototypes voor A/B testing, komen bij mij terecht vanwege mijn expertise.
Diverse ontworpen webpagina's
Rendement prognosetool voor een laagdrempelig vermogensbeheer product
Marketing materialen
Naast online uitingen, heb ik ook drukwerk mogen vormgeven. Zoals meerdere brochures, whitepapers, advertenties en posters.
Interactieve whitepaper